(ارائه:سيد ناظر فخري از واحد آموزش دانشگاه)

                                                     عدم رعايت سقف واحد
هنگامي صورت مي پذيرد كه دانشجو بيشتر از سقف تعيين شده از نظر معدل ترمي(نيمسال) ونه معدل كل ، واحد اخذ نمايد . براساس بخشنامه هاي موجود در صورتي كه ميانگين ترم دانشجو :
الف ـ كمتر از 12 باشد حداكثر 12 واحد
ب ـ‌ 12 تا 99/16  باشد حداكثر 20 واحد
ج ـ‌ بيشتر از 17 حداكثر تا سقف 24 واحد مي تواند اخذ نمايد .
نكته اي كه دانشجويان گرامي در اين موارد بايد دقت نمايند اين است كه سيستم انتخاب واحد خالي از اشكال نيست و نبايد صرف خطانگرفتن توسط سيستم در هنگام انتخاب واحد به دلخواه خود قوانين آموزشي را زيرپا گذاشت .
موارد استثناء :
الف ـ واحد گذرانده دانشجو ملاك است نه اخذ شده . پس اگر با معدل كمتر از 12 (مثلا)  15 واحد انتخاب گردد اما 12 واحد يا كمتر از آن گذرانده شود ، مشكلي بوجود نخواهد آمد .
ـ دو مورد ديگر استثناء وجود دارد كه به علت شباهت موضوع به بخش اول مبحث (در مسير آموزش 1) مراجعه شود.
ادامه دارد...